Otvorenje: 12. ožujka 2020.

 

Davor Sanvincenti dobitnik je nagrade samostalne izložbe u produkciji MLU – Nagrada Vlastimir Kusik – sa 26. Slavonskog biennalea održanog 2018. Izložba će se sastojati od serije polaroid fotografija "Prije prvog svjetla"; tekstualno - fotografska instalacija "Nula je bila u zraku"; "Prazan skup" - interaktivna prostorno zvučna instalacija te novi rad u mediju fotografije, video instalacije i teksta koji bi stvorio poveznice na temu čovjek-priroda.

03

Projekt "Mjesta koja ćemo disati" zamišljen je u začetku kao serija slika (polaroida), imaginarnih, nepostojećih mjesta koja su nastala uslijed ekoloških katastrofa. Mjesta bez gradova, gradovi bez ljudi. To su svojevrsne bilješke o budućnosti. Tehnika je digitalni kolaž naknadno sniman polaroidom, stvaranje nemoguće situacije, spajanje realnih mjesta sa mjestima prirodnih katastrofa. Ovi su polaroidi tek skice za početak cijelog projekta (do 40 slika) koji bi u svojem razvoju dohvatio i 16mm film, u formi tekuće fotografije. "Mjesta koja ćemo disati" poziva i izaziva publiku da razmišlja i promišlja o alternativnim načinima gledanja i akcijama vezano na stanje održivosti habitata.

 

 

Davor Sanvincenti O 05 EXTRA photo Tjasa Kalkan


"Krenimo od premise da je Svemir sve. On je ukupnost svega što postoji, uključujući sav: prostor, vrijeme, materiju, energiju i sve iza toga. On krije nedostižne istine, nedohvatljive granice, u svojoj svemoći on krije i svjetlost i tamu, tišinu i zvuk.
Interaktivu prostorno-zvučnu instalaciju Davor Sanvincenti gradi upravo na tragu promišljanja Svemira u odnosu na čovjeka, postavljajući u njoj vertikalnu smjernicu iščitavnja značenja te povezivanja i zatvaranja kruga između nas i Svemira. Pojam (empty set, prazni skup) u matematičkoj teoriji skupova predstavlja jedinstveni skup koji ne sadrži nijedan element, on je istovremeno i otvoren i zatvoren, on je sve i ništa, baš kao i Svemir. Instalacija je naručena za Muzički biennale Zagreb i predstvalja svojevrsni nastavak ranije započetog proučavanja odnosa zvuka i prostora, materijalizacije šumova, konkretno lokalizacije beskraja zvukova svemirskih prostranstva. Ideja rada počiva na kontrapunktu, na suprotnostima koje se uzajamno nadopunjuju i u konačnici čine cjelinu. Prostor galerije autor puni prazninom. Tišina nas uvlači u sebe samu. Na mjesto horizonta, koji dijeli nebo i Zemlju, autor postavlja maslinu za svjedoka vremena. Ostavljen sam, izdvojen iz mase, posjetitelj dopušta zvuku vjetra, zvijezda, valova i konstelacija da obuzme prostor.
Znanstvenici Sveučilišta u Birminghamu, mjereći promjene u svjetlosti zviježđa Gemma, otkrili u još prije nekoliko godina da zahvaljujući tzv. „starquakes“ (zvjezdanim potresima) koji rezorniraju od površine do jezgre, zvijezda može vibrirati poput glazbenog instrumenta stvarajući harmonični šum. Utvrđen je odnos veličine i zvuka - što je zvijezda veća frekvencija je niža, dok vibracije uzrokuju širenja i kontrakcije koje rezultiraju u obliku treperujućeg svjetla. U svojom novom radu Sanvincenti nastavlja istraživanje odnosa treperavih prostranstva zvjezdanih šumova i opipljive realnosti svijeta oko nas gradeći kontrapunkt zvuka i tišine. Interaktivna instalacija sastoji se od reza debla drevne istarske masline, ispolirane japanskom tehnikom otkrivanja godova. Svaki god svjedok je vremena i zalog novog putovanja. U razgranatosti debla masline, koja i sama čini svojevrsno sazviježđe, jasno vidimo vrijeme odluke jednog drveta. Između godova autor perforira one konstelacije zviježđa koje su bile vidljive u trenutku kad je maslina dopustila rez. Punjene korijenom iste masline, konstelacije ostvaruju potpunu vertikalizaciju, povezanost najdubljeg s najvišim, znanog i nepoznatog, reza na rezu. Posjetitelj je pozvan da nježnom gestom pređe preko vremena jednog stabla te tako aktivira zvukove, šumove i hramonije prirodnih zvučnih zapisa ukorijenjenih među godovima. Njihovom aktivacijom u prostor se ultrasoničnim zvučnicima isprepliću i odašilju valovi snimljeni zvučnim sondama NASAe i terenskih snimki izvornog područja masline. Zvuk usmjereno putuje prostorom galerije stvarajući individualizirano iskustvo slušanja, ovisno o poziciji.
Nastalo iskustvo u osnovi je iskonski šum Svemira, to je harmonija beskraja, kontrapunkt tišine i šuma, bez naknadnih intervencija i klasičnih glazbenih pravila.
Dodir postaje simbolička poveznica kontrapunkta, dodir nečujnog!"


Karla Pudar

 

Davor Sanvincenti O 06 EXTRA photo Domagoj Blazevic

 

12

13