Fotografija Ivona

Ivona Pupačić, rođena u Splitu 1996. Diplomirala je na Umjetničkoj akademiju u Splitu na slikarskom odsjeku 2021. godine.Dobitnica je Rektorove nagrade u akademskoj godini 2019./2020. Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu te Dekanove nagrade 2022. godine.Dobitnica je jednogodišnje stipendije za studenta/studenticu likovne akademije u sklopu natječaja Erste fragmenti 16 te je među izlagačima na Erste fragmentima 18 u Zagrebu.Izlagala je na brojnim skupnim izložbama, od kojih se izdvajaju: Nove grafičke priče (Split), Novi horizonti (Slavonski Brod), Međunarodna izložba grafika i knjiga umjetnika – GraficaRI (Rijeka, Split), Slikarstvo i mogućnosti slike: generacija 2021. (Split, Osijek, Zagreb), SouthWest – NorthEast (Helsinki) te samostalna izložba u galeriji Loggia – Zlatna vrata u Splitu.Trenutačno je studentica druge godine diplomskog studija Likovne kulture i likovne umjetnosti sa specijalizacijom u grafici.

Ivona Pupačić, born in Split in 1996. She graduated from the Painting Department at the Arts Academy in Split in 2021.Ivona is the winner of the Rector's Award of the University of Split for the 2019/2020 academic year, the Dean's Award of the Split Arts Academy, a one-year art scholarship as part of the Erste Fragments 16 competition, and one of the exhibitors at Erste Fragments 18 in Zagreb.Ivona has participated in several group exhibitions, including the New Graphic Stories (Split), New Horizons (Slavonski Brod), International Exhibition of Prints and Artist’s Books – GraficaRi (Rijeka, Split), Painting and Image Possibilities: Generation 2021 (Split, Osijek, Zagreb), SouthWest – NorthEast (Helsinki), and had a solo exhibition at the Loggia - Golden Gate Gallery (Split).She is currently a second year graduate student at the Visual Culture and Fine Arts Department, majoring in printmaking.

 

 

 

Vitrina jpg 4MB 1

Ivona Pupačić

U dnevnom boravku i iznad / In the Living room and Above, 2021./2022.

dio fotografske serije / part of photographic series

438 x 150 cm

 

... Od najvećeg je značenja pak proces slikovnog umnažanja koji se događa u pozadini svake od konačnih slika. Preciznije, svaki je pojedinačni prizor načinjen od niza fotografija koje tek računalnim spajanjem zajednički kompletiraju jednu fotografiju. Takav niz fotografija koje prethode i čine završnu sliku ujedno stvara i zasebnu slikovnu stvarnost, koja kao takva ne postoji i nije postojala kao jedinstven fotografski referent u objektivnoj stvarnosti. Polariteti fikcija – stvarnost nisu naglašavani u svojoj razlici, već postavljeni kroz potencijalnu dodirnu točku u kojoj jedno postaje drugo. Pristup sadržajima u navedenim radovima primarno je autobiografskog karaktera. Fotografskim manipuliranjem stvaraju se autobiografske slike zasnovane na sjećanjima na vlastito djetinjstvo i na njihovim reintepretacijama – konstrukciji imaginativnih prizora. Takvo približavanje sjećanju, koje se odnosi na obiteljski život, ponajviše je vezano za privrženost interijeru – mjestima na kojima sjećanje dobiva identitet. Prikazani motivi – vizualno istaknuti artefakti što asociraju na udobnost doma i na male obiteljske tradicije koje se odvijaju u prostoru dnevnog boravka – reificirana su sjećanja.

... Of greatest significance is the process of image reproduction that occurs in the background of each of the final images. More precisely, each individual scene is made up of a series of photographs that only through computational merging complete one photograph. Such a series of photographs that precede and form the final image also creates a separate pictorial reality, which as such does not exist and did not exist as a single photographic referent in objective reality. The polarities of fiction –  reality haven't been emphasized in their difference, but set up through a potential point of contact where one becomes the other. Access to the content in the mentioned works is primarily autobiographical in nature. Through photographic manipulation, autobiographical images are created based on memories of one's own childhood and on their reinterpretations – the construction of imaginative scenes. Such approach to memory, which refers to family life, is mostly related to attachment to the interior – the places where memory acquires its identity. The depicted motifs – visually prominent artifacts associated with home comfort and small family traditions that take place in the living room –  are reified memories.

  • iz izjave umjetnice / from the statement of the artist