Izložba je polazište za iskorak u stvarni život. Biti među oblicima života koji traže, gube, pronalaze ili proizvode novu/nove paradigmu/paradigme sreće. Izložba je platforma za gestu, djelovanje, ponašanje – u krajnjem slučaju, ulazak u javni život među ljude, slučajne prolaznike, namjerne sugovornike ili neočekivane partnere i izgubljene sablasne figure koje lutaju gradom, pasažima, hodnicima, stubištima i trgovima.
Zadatak je „jednostavan“: proizvesti paradigme sreće između dvaju virusnih pandemijskih valova, u vremenu još jednoga europskog brutalnog rata, hodajući prostorima lokalnih/globalnih ekonomskih kriza, otkrivajući društveni autizam, skrivene paranoje i kolektivne shizoanalize. Čini li se mogućim naći novu paradigmu sreće? Ako je n-e-m-o-g-u-ć-e pronaći ju, tada ju treba proizvesti usprkos psihoanalitičkim traumama, pukotinama kognitivnih arhitektura i totalnih ekoloških entropija.
Grad Osijek u povijesti ima označiteljski okidač, a to je mitski narativ o osječkoj dadi. Pokretanje slika estetskog kaosa i indeksiranje ili mapiranje iznenađujuće i ubrzane – sasvim prolazne – suvremenosti. Dada je polazište, ali nikako granica ili horizont. Paradigme sreće treba iznova i iznova – usprkos nepovoljnim vjetrovima i kovitlacima – otkrivati, izvoditi, pokretati, proizvoditi i otvoriti na izložbi koja je izazov za sve nas!
Iz teksta natječaja
Miško Šuvaković
Slavonski biennale žirirana je izložba koja se od 1968. godine održava u osječkom Muzeju likovnih umjetnosti. Ta činjenica manifestaciji daje određenu ozbiljnost tradicije, dok kalendarski ritam bijenalnog održavanja zahtijeva jasno ishodište u trenutku i pozoran pogled u budućnost. 28. inačica ove manifestacije održava se glavnim dijelom u 2022., u godini specifičnoj po tome što je pandemijska ugroza naizgled preko noći zamijenjena ponovnim ratnim razaranjima na tlu Europe. Prepoznajući globalna gibanja kao polaznu točku u tumačenju naslova Nove paradigme sreće, podnaslov pak fokusira mjesto održavanja, kulturološko i geopolitičko ishodište Slavonskog biennala - od osječke dade do suvremenog kaosa. U kolovozu 1922. godine u kinodvorani nekadašnjeg hotela Royal u Kapucinskoj ulici ovoga našeg omanjeg grada na rubu Europe održana je Dadaistička matineja, koja je instantno povezala ovdašnje kulturne tokove s avangardnim težnjama daleko većih sredina. Danas, jednako kao i u prošlom stoljeću, nužno je i očekivano dokazati da umjetnost može i mora biti vezivo u komunikacijskim sistemima suvremenosti. U svijetu u kojem je apsurd postao mainstream i stvarnost nepovratno virtualna postavljamo pitanje kako i gdje pronaći novu paradigmu sreće kojoj ćemo težiti i po kojoj ćemo željeti živjeti? To je ujedno i pitanje koje postavljamo umjetnicima/umjetnicama koji/koje se prijave za sudjelovanje na ovoj izložbi.
Iz teksta natječaja
Valentina Radoš
Za 28. izdanje slavonskog biennalea, Ocjenjivački sud u sastavu: Miško Šuvaković, (predsjednik), Olga Majcen Linn, Darko Šimičić, Miran Blažek, i Valentina Radoš (kustosica manifestacije) odabrao je radove 53 autora i autorica te umjetničkih suradnja koji će na ovogodišnjoj izložbi, iz ukupno 254 rada pristiglih na natječaj iz više od 40 država svijeta, izlagati. Imena odabranih autora/ica i autorskih suradnja su:
Marija Ančić; Kelvin Atmadibrata (Indonezija); Jaka Babnik (Slovenija); Benedicte Beldam (Norveška); Ana Bilankov; Maja Bojanić (Slovenija); Melanie Cobham (Australija); Tanja Dabo; Matija Debeljuh; Krunoslav Dundović; Wesley John Fourie (Novi Zeland); Igor Grubić; Grupa ABS - Alan Alebić/Ivica Blažić/Ivan Skvrce; Josipa Henizelman; Maja Hodošček (Slovenija); Josip Ivančić Pino; Kaloyan Ivanov (Bugarska / SAD); Dina Karadžić & Vedran Gligo / Format C; Leif Kauz-Zeller (Njemačka); Matej Knežević; Zlatko Kozina; Nikolina Kuzmić; Ivica Malčić; Kristina Marić; Marko Marković; Toni Meštrović; Ivan Midžić; Martina Miholić; Kata Mijatović; Smaragda Nitsopoulou (Grčka); Tomislav Pavelić; Vedran Perkov; Nikola Pjevačević; Ivona Pupačić; Nenad Roban; Igor Ruf; Katherina Sadovsky i Lilia Li-Mi-Yan Rusija (Rusija); Davor Sanvincenti; Tomo Savić Gecan; Stefan Schellinger (Švicarska); Ana Sladetić; Petra Slobodnjak; Ivana Smiljanić (Srbija); Solarpunk Surf Club (SAD); Ivan Šeremet; Mia Štark; Saša Tatić (BiH / Njemačka); Slaven Tolj; Vice Tomasović; Dorian Trepić; Sonja Vuk; Leo Vukelić; te Qianlin Wang (Kina / Velika Britanija).
Ocjenjivački sud 28. slavonskog biennalea zasjedao je 15. i 16. listopada 2022. u prostorijama Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku. Prispjeli radovi bili su Ocjenjivačkom sudu prezentirani u digitalnom obliku, u formi u kojoj su i pristigli na natječaj.
Prema pravilima izložbe, Ocjenjivački sud tradicionalno dodjeljuje i nagrade Slavonskog biennalea, za koje konkuriraju svi radovi izabrani za izlaganje. Dodjeljuju se — glavna nagrada ili Grand Prix, tri jednako vrijedne nagrade Ex Aequo i tri Priznanja. Uz tradicionalne nagrade biennalea dodjeljuje se također Nagrada Vlastimir Kusik - samostalna izložba u produkciji MLU.
O dodjeli nagrada Ocjenjivački sud odlučit će nakon postava radova u izložbenom prostoru, odnosno na dan otvorenja Biennalea.
Izložba 27. slavonski biennale otvara se 15. prosinca 2022. u 19 sati u Muzeju likovnih umjetnosti u Osijeku i otvorena je do kraja veljače 2021. godine.