Slavonski biennale najveća je i najznačajnija žirirana izložbena manifestacija na istoku Hrvatske koja se od 1968. godine održava u Muzeju likovnih umjetnosti. Za 28. izdanje slavonskog biennalea, ocjenjivački sud u sastavu: Miško Šuvaković, (predsjednik), Olga Majcen Linn, Darko Šimičić, Miran Blažek, i Valentina Radoš (kustosica manifestacije) odabrao je radove 53 autora/ica te umjetničkih suradnja, od ukupno 254 rada pristiglih na natječaj. Međunarodni interes za manifestaciju vidljiv je iz sve većeg broja prijava za svako novo, a ovogodišnje 28. izdanje broji prijave iz više od 40 država svijeta.

Ovogodišnje biennale donosi i neke novitete u samom postavu izložbe te će tako izložba biti postavljena na više lokacija u gradu; Muzej likovnih umjetnosti, Galerija Waldinger, Kulturni  centar, Galerija Knifer te autobusna stanica GPP, Gajev trg (Naša stanica sreće). KARTU LOKACIJA POGLEDAJTE OVDJE.

Prepoznajući globalna gibanja kao polaznu točku u tumačenju naslova Nove paradigme sreće, podnaslov pak fokusira mjesto održavanja, kulturološko i geopolitičko ishodište Slavonskog biennala – od osječke dade do suvremenog kaosa. U kolovozu 1922. godine u kinodvorani nekadašnjeg hotela Royal u Kapucinskoj ulici ovoga našeg omanjeg grada na rubu Europe održana je Dadaistička matineja, koja je instantno povezala ovdašnje kulturne tijekove s avangardnim težnjama znatno većih sredina. Nekolicina je gimnazijalaca tada, prije stotinu godina, hrabro iskoračila iz okvira paradigme zavičajnosti u šire prostore povijesti (umjetnosti).  Mala iskra, toliko malena da lako prolazi nezapažena ako trepnemo, no dovoljno monumentalna da pridonese povijesnim tijekovima našeg grada. Vlastimir Kusik, dugogodišnji kustos Slavonskog biennala u Muzeju likovnih umjetnosti, u svojoj knjizi eseja Adresa, posvećenoj Osijeku i umjetnicima koji su u njemu stvarali i kroz njega prolazili, citira Lewisa Mumforda: „Grad je, simbolički govoreći, započeo kao čitav jedan svijet, a završava sa svijetom, koji je, praktički, postao jedan veliki grad.“ 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Valentina Radoš

 

„Izložbom treba pokrenuti premještanja predmeta, postavljanja situacija i izvođenja događaja koji anticipiraju, sugeriraju ili, možda, ostvaruju afekte prijateljstva, ljubavi i sreće. Ali, to fatalno i neizbježno „ali“ suočava nas s mitovima, tautologijama i hrapavim značenjima, odnosno neočekivanim emocijama/afektima koji čine sreću, ljubav i prijateljstvo tako složenim i kontradiktornim oblicima života – paradigmama koje nam se istovremeno primiču i izmiču, koje nam se obećavaju i koje nas iznevjeravaju. Zato, jedini zahtjev, ozbiljan zahtjev, jest nastaviti (going-on) ići iz umjetničkog djela i impakta u umjetničko djelo i u neočekivane impakte koji proizlaze iz likovnosti, performativnosti, novomedijske učinkovitosti, prostorne situiranosti ili konceptualne analitike. Sve navedene taktike mogu se pronaći u izabranim djelima za ovogodišnji biennale. Navedene nas taktike kao gledatelje ili gledatelje-sudonike-participatore suočavaju s radikalnim i provokativnim aktivizmom koji zastupa generička mnoštva – beskrajna mnoštva slučajeva traganja za prijateljstvom, ljubavlju i srećom. Navedene nas taktike kao gledatelje ili gledatelje-sudionike-participatore suočavaju s forenzikom koja analizira i rekonstruira generička mnoštva – beskrajna mnoštva slučajeva traganja za prijateljstvom, ljubavlju i srećom. Umjetnost – ma koliko bili različiti estetski i poetički umjetnici i njihova umjetnička djela – jest osvajanje mnogostrukosti, drugim riječima osvajanje potencijalnosti i aktualizacija beskrajne složenosti i hibridnosti prijateljstva, ljubavi i sreće.“

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Miško Šuvaković

 

 

 IZLAGAČI:

 

Maja Hodošček
Dovoljno dobro / Good Enough, 2020.
HD video, edited version of the performance by Marga Altolaguirre
23:00 min

 

PRIZNANJE
Kaloyan Ivanov
Mjesec na moru / Moon on the Sea, 2022.
spandeks, partcipatorna instalacija / spandex, participatory installation
dimenzije varijabilne / variable dimensions

 

Melanie Cobham
Pjesme za migrante / Melodies For Migrants, 2021.
glazbene kutije, istekle putovnice, drvena podloga / music boxes, expired passports, wooden support
180 x 20 x 7 cm

 

Smaragda Nitsopoulou
Uvijek sam željela vidjeti Marsovca / I've Always Wanted to See a Martian, 2022
jednokanalni HD mp4 zapis / single channel HD mp4 file

 

PRIZNANJE
Wesley John Fourie

Pjesma za nepoznatu planinu (Mafadi) / Poem for an Unknown Mountain (Mafadi), 2022.
pletivo na prste / finger knitting
3446 m

 

Katherina Sadovsky & Lilia Li-Mi-Yan& Lilia Li-Mi-Yan
A000000000001000AA011, 2022.
video, 3D, CGI, sound, AL 2020-2022

 

Nenad Roban
Svi su zadovoljni točkama i linijama / Everybody is happy with dots and lines, 2022.
asamblaž pronađenih fotografija, kombinirana tehnika / assemblage of found photographs, combined technique
48 x 40 cm

 

Zlatko Kozina
MoMA, TATE i JA / MoMA, TATE and I, 2022.
ulje na platnu / oli on canvas
144 x 90 cm

 

Saša Tatić
Pozadina govori / Talking Background, 2022.
prostorna instalacija, obojeni zid, linoleum / installation, wall painting, linoleum
dimenzije varijabilne / variable dimensions

 

Stefan Schellinger
Bermudski trokut tiskanih dokumenata / The Bermuda Triangle of Printed Cocuments, 2022.
printer, ladičar, papir /printer filing cabinet, paper
dimenzije promjenjive / variable dimensions

 

Leo Vukelić
Naša stanica sreće / Our Station of Happiness, 2022.
intervencija u javnom prostoru / public space intervention

 

Leif Kauz-Zeller
Zürich više ne gori / Zürich brennt nicht mehr, 2021.
ulje na platnu / oil on canvas
18 x 24 cm

 

Qianlin Wang
Planet-003 Indoktrinacija / Planet-003 Indoctrination, 2021.
prostorna instalacija / spatial instalation
dimenzije varijabilne / variable dimensions

 

PRIZNANJE
Tanja Dabo

Visoki kriteriji / High Criteria, 2022.
videoinstalacija / video installation
6:24 min

 

Josip Ivančić Pino
...RADost RADovanje... / …JOY JOYfulness, 2022.
performans, dokumentacija / performans, documentation

 

EX AEQUO
Jaka Babnik
Stilske vježbe / Exsercises in Style, 2019. – 2021.
18 uokvirenih fotografija, arhivski pigmentni otisak na Hahnemühle fotopapiru Rag Baryta / 18 framed photographs, archival pigment print on Hahnemühle photo Rag Baryta papper
18 x 483 x 321 mm

 

Tomislav Pavelić
Mudrosti, iz serijala 100 pokušaja (da se promijeni sve) / Wisdom, From the Series 100 Attempts (to Change Eeverything), 2018. – 2022.
instalacija / installation

 

Josipa Henizelman
Mjesta koja ne postoje / Places That Do Not Exist, 2022.
eksperimentalni film / experimental film
7:57 min

 

Ivan Šeremet
Šidski đak / A School Boy From Šid, 2021.
print
90 x 60 cm

 

Vedran Perkov
Kraj umjetnosti / The End of Art, 2022.
medijapan, vijci / MDF, bolts
100 x 30 x 40 x 2 cm

 

Ivan Midžić
Sretna Mrlja / Happy Stain, 2022.
crtež olovkom / pencil drawing
14 x 100 x 70 cm – 1,09375 x 0,78125 cm

 

Kelvin Atmadibrata
/command7.text, 2021.
crtež olovkom i rukopis na pronađenim predmetima, triptih fotografija / pencil drawing and handwriting on found objects, triptych of photographs
17,5 x 22,5 x 0,5 cm; 21 x 27,9 cm

 

GRAND PRIX 
Slaven Tolj
 
Osijek, prosinac 2022. / Osijek, December 2022
performans / performance
dimenzije promjenjive

 

Benedicte Beldam
Sirene / Sirens, 2022.
instalacija (miris, zvuk, objekti) / installation (smell, sound, objects)
dimenzije promjenjive

 

Ivica Malčić
Samo prolazim… / Just Passing…, 2020.
ulje i akrili na platnu / oli and acrylics on canvas
30 x 195 cm

 

Nikolina Kuzmić
Kratka povijest raspadanja / A Short History of Decay, 2021.
vez, akril na platnu / embroidery, acrylic on canvas
100 x 70 cm

 

Ana Bilankov
LOVEMAP, 2022.
jednokanalna videoinstalacija HD video / single channel video installation HD video
7:00 min

 

Mia Štark
Upute za gledanje i konzumiranje prirode iz Zbornika pogleda / Instructions for Viewing and Consuming Nature From the Anthology of Views, 2022.
video
9:02 min

 

Vice Tomasović
(tekst / text: Vice Tomasović & Josip Rogošić; glazba / music: Tower Beatz, Dannt El Igeniero & AlterTaste; vokali / vocals: Vice Guru x Suha Tvar x Mijjin)
VICE GURU - VRUJA, 2022.
glazbeni video / music video
3:49 min

 

Solarpunk Surf Club
Solarpunk budućnosti / Solarpunk Futures, 2021.
umjetnička igra / artist’s game
dimenzije promjenjive / dimensions variable

 

Igor Grubić
U teoriji i praksi (zovite ga njegovim imenima) / In Theory and Practice (Call Him by His Names), 2020. – 2022.
3 fotografske serije, akcije u javnom prostoru / 3 photographic series, actons in public space
33 x 60 x 80 cm

 

EX AEQUO 
Kristina Marić

Release, 2022.
performans, videodokumentacija, HD video / performance, video documentation, HD video
120:00 min

 

Matej Knežević
Max.flow 23ml/s, 2022.
instalacija, objekt / installation, object
150 x 110 x 40 cm

 

Igor Ruf
Bez naziva / Without Title, 2022.
kombinirana tehnika, furnirani medijapan / mixed media, veneered mdf
292 x 180 x 75 cm

 

Matija Debeljuh
Gumila, 2022.
video, HD
15:45min

 

Kata Mijatović
Sreća drugih / Happiness of others, 2022
audiorad / audio work
20:00 min

 

Davor Sanvincenti
Mjesta koja ćemo disati / Places We Will Breathe, 2022.
eksperimentalno dokumentarni film / expermental documetary film
22:00 min

 

Ivana Smiljanić
Anthurium Andreanum, 2020.
videoperformans, 4K
1:53 min

 

Krunoslav Dundović
Alkemijska konstrukcija prostora I/3 / Alchemical Construction of Space I/3 2022.
akvatinta / aquatint
70 x 200 cm 

 

Marko Marković
Southeast Sadness in Central Europe, 2021.
foto i videodokumentacija performansa / photo and video documentation of performance
6 x 46 x 64 cm

  

Ana Sladetić
Welcome, 2021.
instalacija, interaktivni gobleni / installation, interactive tapestries
promjenjive dimenzije / dimensions variable

 

Toni Meštrović
Solidni radov / Solid Works, 2022.
serigrafija, pigment od zemlje / serigraphy, earth pigment
9 x 50 x 70 cm

 

NAGRADA VLASTIMIR KUSIK
Tomo Savić-Gecan
 - 
Bez naslova 2022. – 2024. / Without title 2022 – 2024

 

Petra Slobodnjak
Displacement Planinska 7, 2022.
digitalni ispis fotografije / digital photo print
20 x 46 x 70 cm

 

Nikola Pjevačević
Peta bit / Fifth being, 2020.
ugljen, prešani ugljen, kreda / charcoal, pressed charcoal, chalk
200 x 354 cm

 

Maja Bojanić
Strop Sikstinske kapele, sv. II / The Sistine Chapel Ceiling, Vol. II, 2,22
prostorno specifična intervencija, muzejski audiovodič, dokumentacija / site-specific intervention (audio museum guide, documentation)
7:22 min

 

Ivona Pupačić
U dnevnom boravku i iznad / In the Living room and Above, 2021./2022.
dio fotografske serije / part of photographic series
438 x 150 cm

 

Dorian Trepić
Skice za širu sliku / Studies for the Bigger Picture, 2022.
ulje na platnu / oil on canvas
3 x 100 x 80 cm

 

EX AEQUO 
Format C / Dina Karadžić & Vedran Gligo

Pivilion/EXEno1: TOGETHER TOGETHER'', 2022.
3D print, serverski multimedijski kolaž / 3D print, server multimedia collage

 

Sonja Vuk
A što sa mnom? / What about me?, 2022.
participativan projekt / participatory project

 

Martina Miholić
Fantasy of Floating, 2022.
multimedijalna instalacija / multimedia installation
promjenjive dimenzije / dimensions variable

 

PRIZNANJE
Grupa ABS: Alan Alebić / Ivica Blažić / Ivan Skvrce

Mia San Mia, 2022.
dvokanalna instalacija slike i zvuka / two-channel image and sound installation
119 x 148 x 5 cm, 7:46 min

Marija Ančić
Aplauz / Applaus, 2020.
GIF animacija / GIF animation
promjenjive dimenzije / dimensions variable