Hrvoje Hiršl (1982) je konceptualni umjetnik koji kontinuirano istražuje i portretira odnos između prirodnog i tehnološkog svijeta, prikazujući ih kao dva polariteta koji su u stvarnosti neodvojivi segmenti našeg postojanja. Njegovi radovi otkrivaju skrivene složenosti ovih sustava, čineći njihove strukture i principe vidljivima i opipljivima, a pritom ispituje granice ljudskog iskustva. U svojoj praksi koristi različite medije, uključujući robotska imerzivna okruženja, kvantnu optiku, zvučne instalacije, slike, crteže i tekstove. Dobitnik je ARTeCHÓ stipendije za istraživanje kvantnih tehnologija te niza rezidencija, uključujući HDLU AIR 2023 (Leipzig), Crossing Parallels 2021 (Delft) i Bildraum Studio 2021 (Beč). Nominiran je za nagradu Radoslav Putar 2012. godine te je izlagao na Documenta (13) i Bijenalu dizajna u Londonu 2016. Ima bogatu međunarodnu izložbenu karijeru, s brojnim samostalnim i grupnim izložbama.
Hrvoje Hiršl (1982) is a conceptual artist who continuously explores and portrays the relationship between the natural and technological worlds, presenting them as two polarities that are, in reality, inseparable segments of our existence. His works reveal the hidden complexities of these systems, making their structures and principles visible and tangible, while also testing the boundaries of human experience. In his practice, he uses various media, including robotic immersive environments, quantum optics, sound installations, paintings, drawings, and texts. He is the recipient of the ARTeCHÓ grant for quantum technology research and several residencies, including HDLU AIR 2023 (Leipzig), Crossing Parallels 2021 (Delft), and Bildraum Studio 2021 (Vienna). He was nominated for the Radoslav Putar Award in 2012 and exhibited at Documenta (13) and the London Design Biennale in 2016. He has a rich international exhibition career, with numerous solo and group exhibitions.
hrvojehirsl.com
quantumresearch.group
Hrvoje Hiršl
Izuzetna točka, 2022. / Exceptional Point, 2022
svjetlosna instalacija (kvantna optika; transduktor, generator signala, pojačalo) / light installation (quantum optics; transducer, signal generator, amplifier)
dimenzije promjenjive / dimensions variable
Izuzetna točka označava trenutak u kojem sustav počinje manifestirati svojstva koja do tada nisu bila prisutna. To je prijelaz iz karakterističnog, baznog stanja u egzotično stanje, prelazak u do tada nepoznato, osjetljivi balans između faza. Pitanja pojavnosti i karakterističnosti sustava postaju sve bitnija, dotičući se i naše svakodnevice – konstantne fluktuacije bez stabilne forme, nagle promjene bez fiksnog stanja. Kada se formalna svojstva gube i mijenjaju po potrebi, postavlja se pitanje što je karakteristično i što je autentično, kada ono što vidimo više nije ono što je? Limit reprezentacije je tekst umjetnika koji istražuje granice reprezentacije kroz prizmu naših osjetila i uma, naglašavajući kako naša percepcija stvarnosti nije izravna, već je filtrirana kroz slojeve iskustva, evolucije i kognitivne obrade. Autor uvodi ideju da je vidjeti zapravo dodirivati - s obzirom na to da je promatranje, na kvantnoj razini, čin interakcije - te raspravlja o ograničenjima ljudskih osjeta, koji primaju samo određeni raspon elektromagnetskih valova, postavljajući pitanje možemo li ‘’vidjeti’’ ono što je izvan granica naših osjeta ili uma; navodi da je reprezentacija istodobno pokušaj i nemogućnost potpunog viđenja stvarnosti. Tekst razmatra ulogu umjetnosti u proširenju našeg razumijevanja stvarnosti izvan neposrednog iskustva, postavljajući umjetnost kao potencijalno sredstvo za doticanje nedodirljivog i nedostižnog. Razmišljanja o tehnologiji kao iluziji kontrole i kritika kulturnih narativa sugeriraju potrebu za transcendencijom postojećih struktura kako bismo “vidjeli” izvan naše trenutne realnosti.
Exceptional Point point denotes a moment in which a system begins to manifest properties that were previously absent. It's a transition from a characteristic, basal state to an exotic state, a shift into a previously unknown, delicate balance between phases. The questions surrounding the emergence and nature of systems are becoming increasingly relevant, impacting our everyday experiences—the constant fluctuations without a stable form. When formal properties are lost and change as needed, the question arises of what is characteristic and what is authentic, when what we see is no longer what it is? The limit of representation is a text by an artist who explores the boundaries of representation through the prism of our senses and mind, emphasizing how our perception of reality is not direct but is filtered through layers of experience, evolution, and cognitive processing. The artist introduces the idea that seeing is actually touching—given that observation, at the quantum level, is an act of interaction—and discusses the limitations of human senses, which receive only a certain range of electromagnetic waves, posing the question of whether we can “see” what is beyond the limits of our senses or mind; he states that representation is simultaneously an attempt and an impossibility of fully seeing reality. The text considers the role of art in expanding our understanding of reality beyond immediate experience, positioning art as a potential means of touching the intangible and unattainable. Reflections on technology as an illusion of control and critiques of cultural narratives suggest a need to transcend existing structures in order to “see” beyond our current reality.