Kata Mijatović rođena je 1956. u Branjini. Umjetničku aktivnost započinje djelovanjem u umjetničkoj grupi Močvara 1988. u Baranji. Od 1991. studira slikarstvo na Accademia di belle arti Firenze, a 1993. nastavlja studij na ALU Zagreb gdje je diplomirala 1997. godine. Od 2005. do 2010. članica je Umjetničkog odbora Baranjske umjetničke kolonije (BUK). Od 2005. do 2018. voditeljica je Galerije AŽ Atelieri Žitnjak Zagreb. Od 2007. članica je Umjetničke grupe PLEH. Sudjelovala je na 55. Venecijanskom bijenalu kao predstavnica Hrvatske s projektom Između neba i zemlje. Izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Živi i radi u Zagrebu kao samostalna umjetnica. Osnovne preokupacije njenog rada su preispitivanje relacija psihičkih prostora svjesnog i nesvjesnog, njihovo suprotstavljanje i mogućnosti njihove međusobne komunikacije. Poseban segment tih istraživanja čine radovi sa snovima kao osnovnim konstruktivnim i motivirajućim sadržajem. Baveći se fenomenom sna, ovi radovi problematiziraju percepciju stvarnosti u odnosima svjesno-nesvjesno.
Kata Mijatović was born in Branjina in 1956. She began her artistic career as a member of the Močvara art group in Baranja in 1988. From 1991, she studied painting at the Accademia di belle arti in Florence, and in 1993 continued her studies at the Academy of Fine Arts in Zagreb, graduating in 1997. From 2005 to 2010, she was a member of the Art Committee of the Baranja Art Colony (BUK). From 2005 to 2018, she was the director of the Gallery AŽ Ateliers Žitnjak in Zagreb. Since 2007, she has been a member of the PLEH Art Group. She participated in the 55th Venice Biennale as a representative of Croatia with the project Between the Heaven and the Earth. She has exhibited in numerous solo and group exhibitions both domestically and internationally. Based in Zagreb as an independent artist, her work primarily explores the relationship between the conscious and unconscious mind, juxtaposing these psychological spaces and investigating the possibilities of their interaction. A significant portion of her research focuses on works inspired by dreams, which problematize the perception of reality in the context of the conscious and unconscious.
kata-mijatovic.com
Kata Mijatović
Iščezla riječ, 2024. / Disappearing Word, 2024
performativna intervencija/instalacija / performative intervention/installation
Iščezla riječ nadovezuje se na seriju radova izvedenih u različitim medijima u kojima su osnovni sadržajni materijali tekstualni zapisi snova iz Arhiva snova*. U intervenciji se koristi tekst sna unesen 18. ožujaka 2014. u Arhiv /Marina/: Sanjala sam riječ koja sve objašnjava. Znala sam da je jako važna i da je trebam zapamtiti. Počela sam riječ neprestance ponavljati dok sam prolazila kroz faze buđenja. Međutim, malo-pomalo, ona je počinjala gubiti značenje, zatim je postajala teško izgovorljiva, da bi pri samom buđenju ostao potpuno neizgovorljiv, neartikulirani hropac. Početni izvedbeni dio ispisivanja teksta sna vodom na zid, uprizoruje proces iščezavanja manifestnog sadržaja sna koji se događa sanjaču tijekom buđenja (budući da tekst ispisan vodom hlapi), dok slijedeća radnja, postavljanje ogledalne trake s pojedinačnim riječima u podnožje zida, vraća tekst sna u ogledalu okrenut publici.
Disappearing Word is linked to a series of works made in various media, where the basic content materials are textual records of dreams from the Dream Archive*. The intervention draws on a dream recorded in the Archive /Marina/ on March 18, 2014. I dreamed of a word that explained everything. I knew it was very important and that I had to remember it. I began to repeat the word constantly as I went through the stages of waking up. However, little by little, it began to lose meaning, then it became difficult to pronounce, until upon waking, it was completely unpronounceable, an unintelligible sound. The initial performance part of writing the dream text with water on the wall depicts the process of the disappearance of the manifest content of the dream that occurs to the dreamer during waking (since the text written with water evaporates), while the following action, placing a mirror tape with individual words at the bottom of the wall, returns the dream text in a mirror facing the audience.
*Arhiv Snova (http://arhivsnova.hr)