Viktor Popović je umjetnik koji živi i radi u Splitu. U svojim instalacijama i objektima često koristi pronađene predmete, arhivsku građu i sirove industrijske materijale istražujući odnos umjetničkog djela i publike te povijesnog i fizičkog konteksta izložbenog prostora. U recentnim radovima istražuje modernističko naslijeđe Hrvatske iz socijalističkog razdoblja s fokusom na rekontekstualizaciju arhitekture 1960-ih i 1970-ih godina. Izlagao je u galerijama, muzejima kao i u alternativnim izložbenim prostorima u Europi i SAD-u. Popović je diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i dobitnik je više uglednih stipendija i nagrada. Njegovi radovi nalaze se u kolekcijama javnih institucija u Hrvatskoj, uključujući Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu, Galeriju umjetnina u Splitu, Galeriju umjetnina u Zadru i Laubu u Zagrebu. Od 1998. predaje i kolegije slikarstva i crtanja na Slikarskom odsjeku Umjetničke akademije u Splitu, od 2018. godine u trajnom zvanju redovnog profesora.
Viktor Popović is an artist based in Split, Croatia. His practice is focused on installations and objects formed from appropriated and archival materials in combination with raw industrial materials that probe the relationship between the artwork and the audience, historical or physical context of the exhibition venues. His recent work explores the Modernist heritage of the socialist period in Croatia and focuses on the re-contextualization of the 1960s and 1970s architecture. He has exhibited in numerous galleries, museums and non-profit venues throughout Europe and the USA. Popović is an MFA graduate of Academy of Fine Arts, Zagreb, Croatia and has been awarded a number of distinguished grants and awards. His work has been collected by major institutions throughout Croatia, including the Museum of Contemporary Art in Zagreb, Museum of Contemporary Art in Split, Gallery of Fine Arts in Zadar and Lauba in Zagreb. Since 1998 he has been teaching Painting and Advanced Drawing courses at the Painting department of the Arts Academy in Split, since 2018 as a tenured professor.
Viktor Popović
Bez naziva (Arhiv Muzej likovnih umjetnosti), 2024. / Untitled (Archives of the Fine Arts Museum), 2024
4 inkjet UV ispisa na platnu montirani u dva dvostrana aluminijska lightboxa, 4 korištena muzejska postamenta, 2 zatezne trake / 4 inkjet UV prints on canvas mounted in two double-sided aluminum lightboxes, 4 used museum pedestals, 2 tensioning straps. dimenzija svakog ispisa 100 x 75 cm; dimenzija svakog lightboxa 100 x 75 x 12 cm / dimensions of each print: 100 x 75 cm; dimensions of each lightbox: 100 x 75 x 12 cm.
Rad istražuje trenutnu izmještenost Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku tijekom energetske obnove zgrade te pronalaženje načina za očuvanje njegove prisutnosti i vidljivosti. Muzej, sa značajnim fundusom od preko pet tisuća predmeta podijeljenih u nekoliko zbirki koje obuhvaćaju razdoblje od baroka do suvremenog stvaralaštva, predstavlja ključnu instituciju za sagledavanje i razumijevanje likovne umjetničke baštine ove regije. Fotografije koje dokumentiraju uskladištene umjetnine i ispražnjeni interijer muzeja su postavljene u dvostrane svjetlosne kutije, koje zajedno s postamentima preuzetima iz muzeja čine prostornu instalaciju. Postamenti, koji izvorno služe kao oslonci za umjetnine, sada (privremeno) preuzimaju ulogu umjetničkih objekata. Radom se propituje dualnost prisutnosti i odsutnosti te naglašava značaj muzeja kao institucije bitne za očuvanje umjetničke baštine, čak i kada je fizički izmješten. Također, ističe se važnost dostupnosti fundusa i muzejskih zbirki javnosti, omogućujući im da i dalje budu dio kulturnog života zajednice.
This work explores the current relocation of the Osijek Museum of Fine Arts due to the energy renovation of its building and seeks ways to preserve its presence and visibility. With a significant collection of over five thousand artworks spanning from the Baroque period to contemporary art, the museum is a key institution for understanding the visual art heritage of this region. Photographs documenting the stored artworks and the empty museum interior are presented in double-sided lightboxes, which together with pedestals taken from the museum form a spatial installation. The pedestals, originally used as supports for artworks, now (temporarily) take on the role of art objects themselves. The work questions the duality of presence and absence and emphasizes the importance of the museum as an institution essential for preserving artistic heritage, even when physically displaced. It also highlights the importance of the accessibility of the museum's collections to the public, allowing them to continue being part of the community's cultural life.