×

Upozorenje

JFolder: :files: Putanja nije direktorij. Putanja: /var/www/mlu.hr/public_html/images/heil

×

Napomena

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/heil

heil top 200
Nakon promocije monografije Ota Švajcera Ivan Heil 6. travnja 2009. u Galeriji likovnih umjetnosti u Osijeku, drugo predstavljanje ove monografije upriličeno je 15. listopada 2009. u Društvu povjesničara umjetnosti Hrvatske u Zagrebu. Knjigu su predstavili dr. sc. Ivanka reberski, akademik Tonko Maroević, dr.sc. prof. Zvonko Maković, mr.sc. Branka Balen, te urednici monografije mr.sc. Jasminka Najcer Sabljak i Vlastimir Kusik.

U likovnoj i kulturnoj povijesti grada Osijeka Ivan Heil je bio slikar koji ju je svojim djelom, pedagoškim radom, pa i samom svojom nazočnošću, kao najstariji slikar druge polovice prošlog stoljeća, vidno obilježio.
Slikarstvo Ivana Heila u tumačenju Ota Švajcera dobilo je iznimno dragocjenog vodiča, kako kroz nastanak i trajanje njegovog slikarskog opusa, tako i kroz sam život. Ta vrijedna i važna činjenica ponajbolje se ogleda u dvama polazištima s kojih je napisana - upozorava na životne činjenice koje su imale udjela u njegovu slikarstvu jednako koliko su i slikarske činjenice taj život uvjetovale. Izostavljeno je sve suvišno i nebitno u jednom, ali i drugom, da bi potom sve zajedno bilo stavljeno u okvir likovnog okvira grada u kome je Heil živio i stvarao. Švajcer je nastojao, a sigurni smo kako je u tome uspio, proniknuti u sve tajne Heilove tehnike slikanja, slikarske materije, prije svega boje, odvajajući čisto slikarsko od opisnog i literarnog. Pokazao je kako je Ivan Heil daleko nadmašio slikare osječkog likovnog kruga u kome je živio krajnje diskretno i samozatajno, poglavito šezdesetih godina, kada su njegove najvrjednije slike i nastale. Slikar Ivan Heil bio je jedini koji je dosljedno i uporno održavao status ravnoteže vlastitih slikarskih ideja te vlastite slikarske prakse, posve svjestan vrijednosnih dometa, prema kojima je bio stroži i kritičniji negoli je možda trebao biti.
Zahvaljujući predanosti i trudu urednika, u monografiji je rekonstruiran katalog djela s gotovo osam stotina likovnih jedinica, obrađena je i složena građa, kako ona pisana (redaktura i lektura glavnog teksta, dopunjeni životopis, nova kataloška obrada skupnih i samostalnih izložbi, bibliografija) tako i vizualna, s približno dvije stotine jedinica (biografske fotografije, reprodukcije najvrjednijih djela, slike naslovnica kataloga i grafičkih mapa).

 

{gallery}heil{/gallery}