17800068 1368691846544481 8623997283678854169 n

Pozivamo vas na projekciju filmskog triptiha Ivana Faktora - “Pustara“ (2010.), “Strange Fruit (2012.) i “Sve bih ostavio ovdje “ (2016.). te popratno predavanje koje će održati Ivan Paić, filmolog i dugogodišnji voditelj Multimedijskog centra u Zagrebu.

"Eksperimentalni filmovi Ivana Faktora, svojevrsnog barda hrvatske konceptualno-strukturalističke umjetnosti, zauzimaju posebno i ishodišno mjesto u njegovom gotovo neograničenom multimedijalnom (film, video, instalacija, fotografija , objekti, performance) umjetničkom opusu. Domaća i inozemna filmska kritika i teorija, baveći se učestalo definiranjem njegovog rada, svrstava Faktorove filmove u područje minimalističko-redukcionističkog stila, unutar kojeg autor, svjesno oduzimajući sebi raznolika filmska sredstva, ostaje u području bressonijanskog, također, minimalističkog asketizma (op.a., Robert Bresson (1901-1999), čuveni filmski redatelj, istaknuti sudionik francuskog “Novog vala”), s kojim će potencirati audio-vizualne iI konceptualno-osjetilne komponente pojedinog djela u svrhu pronalaženja i proširenja novomedijskog izraza kao i percepcije promatrača.
Dr. Hrvoje Turković, ugledni zagrebački filmolog, okaraketerizirao je Faktorov rad, između ostalog, riječima : “ … redateljev minimalistički pristup izoštrava našu osjetljivost za nijanse i za zapuštene aspekte naše životne okoline “.
Veliki dio Faktorovih filmova kao I performancea, referira se na filmsko stvaralaštvo jednog od najvećih I najznačajnijih svjetskih filmskih redatelja Fritza Langa, koji je bio I ostao, trajnim Faktorovim umjetničkim uporištem I nadahnućem. Faktorov umjetnički četrdesetogodišnji put, prepun je izuzetnih vidljivo-nevidljivih, slutećih citata I hommagea mnogim eminentnim osobnostima svjetske povijesti umjetnosti. Faktorov rad bavi se ravnopravno sa navedenim i s “razotkrivanjem ” anonimnih ljudi, tzv. “likova”, epizodista, marginalaca koje veoma rijetko zamijećujemo. Autor svjesno dovodi marginalnost u opažajni centar zbivanja, podsjećajući na osobiti pessoanski procédé ( op.a. , Fernando Pessoa (1888-1935), veliki portugalski pjesnik, poznat po svojim heteronimima) što čini čvrstu strukturu autorova rada.
Filmski triptih Ivana Faktora, “Pustara“ (2010.), “Strange Fruit (2012.) i “ Sve bih ostavio ovdje “ (2016.) stilski i tematski udaljava se od autorovog dosadašnjeg redukcionističkog asketizma, respektirajući pritom visoku razinu narativa “klasičnih” umjetničkih kategorija poput poezije, književnosti, slikarstva i glazbe, istovremeno prodirući prema specifičnom teritoriju dinamike suvremenih medijskih novoestetskih umjetnosti, poput američkog underground filma, video umjetnosti i instalacija, preispitujući odnos glazbe i zvuka. Faktorovi filmovi autentične su moralno-etičke angažirane, duboko osmišljene, višeslojne, intenzivno perceptivne poeme, vječnog traganja za odgovorima na arhaična filozofska pitanja o smislu, egzistenciji, represivnosti, prolaznosti i ništavilu. Osijekom fasciniran umjetnik, zauzima jedinstveno mjesto u cjelokupnoj suvremenoj hrvatskoj umjetnosti, aktivno je sudjelovao na mnogim, neobično važnim međunarodnim manifestacijama i festivalima surađujući s medijskim institutima, renomiranim i specijaliziranim kino-dvoranama I izložbenim centrima poput Sao Paula, Brazil; Frankfurt, ZKM Karslruhe, Njemačka; La Biennale di Venezia, Italija; Cardiff, London, UK; Rotterdam, Nizozemska; Millenium Film Workshop , New York City, SAD; slijede programska prikazivanja u Beču, Parizu, Madridu itd. Njegovo aktivno prisustvo bilježi se i u našim vodećim centrima i galerijama za suvremenu umjetnost Split, Rijeka, Pula, Rovinj, Dubrovnik, MSU i 25FPS iz Zagreba. Za svoj originalan umjetnički rad i prinos, višestruko je nagrađivan autor u našoj zemlji. Njegov rad posebno je zanimljiv razmatran u području teorije umjetnosti, kao i njegov izložbeni originalan stil i pristup prezentaciji radova. Veoma je cijenjen i izvan naše sredine, izuzetno uvažavan kao značajan eksperimentalist i multimedijski autor. "

Ivan Paić,
iz uvodnog komentara / izlaganja, pod nazivom “ Vizualna ideologija nestajanja – Filmski triptih Ivana Faktora“