Drava Art Biennale 2019. / 2020. – izložba

6.2. – 1.3.2020.

Otvorenje izložbe: četvrtak, 6. veljače u 19:00 sati.

 

Pozivamo vas na otvorenje izložbe Drava Art Biennale '19. – međuinstitucionalna suradnja Muzeja grada Koprivnice i Muzeja likovnih umjetnosti.

Projekt Drava Art Biennale temelji se na istraživanju, novim produkcijama, multidisciplinarnosti, multimedijalnosti i društvenom angažmanu kroz umjetnost, a razvija dugoročne i čvrste suradnje među djelatnicima u kulturi. Izdanje 2017. nastalo je u suradnji Muzeja grada Koprivnice i Muzeja likovnih umjetnosti iz Osijeka. Sama izložba je i u ovom, do sada, trećem izdanju putem Javnog poziva okupila autore koji komuniciraju, provociraju, kritiziraju i promišljaju vodu i njezine uloge. Autore je odabrao peteročlani stručni žiri, u sastavu: Ana Kovačić, Helena Kušenić, Valentina Radoš, Tanja Špoljar i Maša Zamljačanec, a vizualni identitet ovogodišnjeg izdanja potpisuje Igor Kuduz.

 

dab

Drava Art Biennale 2019. isprepliće i produbljuje dosadašnje (uvijek aktualne) teme vode kao osnovnog ljudskog prava i javnog dobra te vode u kontekstu javnog prostora grada istraživanjem dubljih slojeva i stavljanjem fokusa na odnos vode i razvoja industrije koja neupitno utječe na preobrazbu urbanističke slike gradova.
Hrvatska je u drugoj polovici 20. stoljeća započela proces ubrzanog razvoja temeljenog na razvoju industrije. Nakon Drugog svjetskog rata ubrzana industrijalizacija predstavljala je osnovnu metodu gospodarskog razvoja. Smatra se da je razvoj industrije imao najveći utjecaj na rast životnoga standarda odnosno da je industrijalizacija motor rasta ekonomskog razvoja. Razvoj industrije je omogućio značajan porast stope zaposlenosti stanovništva, promjenu strukture ljudskog rada u proizvodnji u korist intelektualnog rada, skraćivanje radnog vremena, veću dostupnost proizvoda koji zadovoljavaju osobne potrebe velikom broju potrošača te porast životnog standarda stanovništva.
Istovremeno, voda kao pokretačka snaga sastavni je dio proizvodnog pogona mnogih industrija od prehrambene, tekstilne, drvne, metalne koje zahtijevaju veliku količinu vode za učinkovitu proizvodnju (za hlađenje, čišćenje, obradu). Kontaminacija korištene vode i ispuštanje različitih industrijskih otpadnih voda u vodu u većini slučajeva rezultira vodom zagađenom opasnim kemikalijama, radioaktivnim materijalima, teškim metalima ili organskim muljem. Tekstilna industrija nalazi se na prvom mjestu u svijetu prema količini otpadnih voda. Hidroelektrane nam omogućuju električnu energiju, ali istovremeno nepovoljno djeluju na ekosustave područja na kojima se formiraju, dok nusprodukti metalnih industrija utječu na zdravstveno stanje lokalnog stanovništva. Bazeni koje koristimo za odmor, rekreaciju i opuštanje zapravo su ogromne rafinerije vode.
Posljednjih godina sve su glasnije rasprave o upitnoj kvaliteti i uvjetima rada u industrijskoj proizvodnji, a zagovaračke platforme i inicijative koje potiču povratak suživotu čovjeka i prirode kroz samoodrživost oslobođenu industrijalizacije sve više jačaju. Eksploatiramo li vodne resurse pod krinkom poboljšanja vlastitih životnih uvjeta?
Na ovogodišnjem izdanju Drava art biennaleu izlažu: Bojan Koštić, Bojan Krištofić, Elena Štrok, Gildo Bavčević, Iva Džaja, Marina Đira, Mario Čaušić, Mario Romoda, Andro Banovac, Matej Nišević, Sunčana Brkulj, Marijan Crtalić, Josip Ivančić PiNO, Ivan Tudek i Ivana Kutuzović.


Kustosica za osječku izložbu: Valentina Radoš

Realizaciju izložbe i projekta financira:
Osječko-baranjska županija

 

Gildo Bavcevic

 

Iva Dzaja