Vladimir Becić (Slavonski Brod, 1886 – Zagreb, 1954.)
enski akt pred ogledalom
1906., Ulje na ljepenki, 76 x 52 cm
Naga žena prikazana je s leđa, u naglašenom kontrapostu, s crnim čarapama na nogama i šeširom s cvjetovima na glavi. U ogledalu se naziru obrisi profila njenog tijela. „Ženski akt pred ogledalom“ kronološki je rano djelo u Becićevom opusu, no izuzetno zrelo i likovno kvalitetno. To je jedna od ponajboljih slika ne samo Becićevih, nego i hrvatskog slikarstva moderne uopće, koja sintetizira sve one kvalitete i uzore „hrvatske škole“ na minhenskoj Akademiji. Slika je to jednostavne, „jedre“ modelacije izvedene u nekoliko širokih, pastoznih poteza kista, što u manetovskoj paleti oblikuju plohe boja. Kompozicija je lišena deskripcije detalja, koji su do krajnje mjere pojednostavljeni i pretvoreni u jednostavne plohe, i sva je podređena isključivo učinku slikarske obrade. Slika je inače bila novost za onovremenu građansku sredinu, možda više svojom temom, smjelim, „profanim“ erotizmom, negoli svojom obradom.