Kornelije Tomljenović ( Zvečevo, 1900. – Osijek, 1930.)
Mlada žena
1927., ulje na platnu
Boravak u Parizu 1926. i 1927. godine bio je poticajan za mladoga slikara, koji se okreće k suvremenim slikarskim pravcima, pa tako otkriva i tada već akademizirana kubistička saznanja, sistematizirana pedagogijom škole André Lhotea. Govoreći kako mu je to potrebno „tek da se liječi od naturalističke bolesti“, Tomljenović za sobom ostavlja slikarski rad koji je rezultat njegovih postkubističkih istraživanja. Jedno od najpoznatijih djela hrvatskog „kubokonstruktivizma“, slika „Mlada žena“, bila je ipak eksperiment koji je u Tomljenovićevom djelu ostao tek kao kratka epizoda. Ženski sjedeći akt komponiran je geometrijskim pojednostavljenjima tijela, redukcijom oblika na oštro rezane konkavne i konveksne plohe, no shodno shvaćanjima hrvatskog postkubizma, i u ovoj slici recidivi „naturalističke bolesti“ još su prisutni. Zanimljiva je pozadina slike, pretvorena u potpuno apstraktnu, dinamičnu kompoziciju geometrijskih ploha.