Slavonski biennale svoje je prvo osječko ostvarenje doživio 1968. godine. Od tada je prošlo više od pola stoljeća, što je samo po sebi respektabilan broj godina, broj koji očekivano sadrži mnogo toga, bilo da pričamo o ljudskim životima bilo o izložbenim manifestacijama. Od početnog, revijalnog prikaza recentnog stvaralaštva Slavonaca do nastojanja proboja u šire umjetničke scene, od mirnih vremena do ratnih biennala, od razdoblja rasta do razdoblja odmora..., 27. izdanje naše manifestacije u budućim će se pregledima izdvajati po pandemijskoj specifičnosti vremena u kojem je ostvareno – vremena u kojem je izložba postavljena u izolaciji muzejskog prostora, a posjetitelji su je razgledali u svojim domovima. Muzeološki izazovi kako izlagati beskontaktno, virtualno, gotovo skrivajući se od nevidljivog neprijatelja, ostat će trajna oznaka 2020. godine. No naziv Slika kao virus nije nužno samo izravna referenca na virusnu ugrozu koja je obilježila tekuću godinu (iako nam je to možda prva i prirodna pomisao), već je referenca i na širu sliku suvremenosti i sveprisutne funkcionalne zakonitosti ljudske vizualne kulture.

Valentina Radoš (iz izložbenog kataloga)

Prije ove milenijske zaraze samo su rijetki teoretičari u samom načinu funkcioniranja modernog društva zapazili virusnu ugrozu, doduše ne patogenu u medicinskom smislu tog pojma, nego kao model pomoću kojeg funkcioniraju intersubjektivnost i vizualna kultura. Primjerice, američki teoretičar W. J. T. Mitchell već je u svojoj knjizi What do Pictures Want iz 2005. prepoznao u slikama umjetnosti i popularne kulture jednu začudnu vrstu životnosti, perverznog vitaliteta, nešto poput virusa koji prati čovjeka, definira njegove r

eakcije, ali i krucijalno ovisi o čovjekovoj životnoj energiji.  Iz laičkih spoznaja o virusologiji znamo da virus ne može opstati bez drugog živog bića, mora se na njega vezati i u njemu nastaniti; bez čovjeka virus umire (zato virusi najviše “vole” najotpornije među nama). Mitchellov pojam “živih slika” odgovara metafori slika kao virusa: bez čovjeka koji ih gleda i udahnjuje im život, slike i općenito objekti vizualnih komunikacija samo su mrtvi predmeti, poput stolice ili isključenog televizora. Tek u srazu s čovjekovim pogledom slike ožive i počnu pulsirati energijom koja im je inače uskraćena.

Ovogodišnje izdanje Slavonskog bijenala pod nazivom Slika kao virus želi propitati reakcije umjetnika na potpuno novu situaciju u kojemu se putevi nevidljivih neprijatelja (virusa) i hiper-vidljivih vizualnih komunikacija susreću i često razmjenjuju uloge. Pozivamo umjetnike svih medija da pokažu na koji način vide umjetničku komunikaciju danas kada je ono čega se najviše bojimo nevidljivo. Može li u takvom strahu ono umjetnički i medijski vidljivo uopće prikazati ono patogeno nevidljivo? Ne ustručavamo se postaviti ni očekivana pitanja, poput: kakva je i u čemu se sastoji snaga umjetnosti u doba ugroze ili kakav je smisao umjetničkog djelovanja u dominantnom medijskom narativu zaraze? Želimo da u naslovu Slika kao virus umjetnici prije svega prepoznaju stilsku figuru vremena u kojem živimo, vremena pandemije koje je snažno uzdrmalo temelje demokratskog poretka, društva blagostanja i međuljudskih odnosa.

Krešimir Purgar (iz teksta natječaja)

 

 

Taeyoung Ahnaeyoung Ahn
Djevojka u cvjetnom vrtu s erom COVID-19 i tabletama, 2020., digitalna videoanimacija
A Girl in the Flower Garden with Covid-19 era and Pills, 2020, digital media art
4' 20"

 

Marija Ančić
Opasno življenje, 2019., GIF/animacija
Living Dangerously, 2019, GIF/animation

 

EX AEQUO
Gildo Bavčević / Tanja Vujasinović

Izvoditi / reflektirati / promatrati, 2019./2020., performans / videoinstalacija, dimenzije promjenjive
Perform / Reflect / Observe, 2019/2020, performance / video installation, dimensions variable

 

Bob Bicknell - Knight
Markov šesnaesti, 2020., tuš i akril na platnu, 40 x 30 cm
Mark’s Sixteenth, 2020, ink and acrylic on canvas, 40 x 30 cm

 Marks Sixteenth Bob Bicknell Knight 2


NAGRADA VLASTIMIR KUSIK
Miran Blažek

Izložbeni zid, 2020., print na platnu, dimenzije promjenjive
Exhibition Wall, 2020, canvas print, dimensions variable

 DSC7756

 

Duška Boban
Per aspera ad astra, 2020., fotogram morskog ježa, 20 x 14,5 cm x 19,5 cm, ukupna dimenzija 72,5 cm x 78 cm
Per aspera ad astra, 2020, photogram of an urchin, 20 x 14,5 cm x 19,5 cm, total dimensions 72,5 cm x 78 cm

 Biennale DBoban
Denis Butorac

Homesick, 2018., digitalna fotografija, digitalni ispis na arhivskom Hahnemühle Photo Rag papiru, 8 x 100 x 70 cm
Homesick, 2018, digital photography, digital print on archival Hahnemühle Photo Rag paper, 8 x 100 x 70 cm

DSC 5625 2


Eric del Castillo

Stilitas, 2000., videokolaž 
Stilitas, 2000, video collage
03' 05

 

 

Iva Džaja
Pojavnost, 2018. serija fotografija na staklu, dimenzije promjenjive
Incidence, 2018, photo series on glass, dimensions variable

Iva Dzaja Pojavnosti3

 

Ena Gilih
Corpus Anima, 2019., ulje na platnu
Corpus Anima, 2019, oil on canvas
180 x 170 cm

 DSC7788

GRAND PRIX
Shir Handelsman
Recitativ, 2019.
Recitative 2019
video
4' 57

 

Hong Ji-young
Svijet epiderme 38, 2020., akril na platnu
Epidermis world 38, 2020, acrylic on canvas
116,8 x 91 cm

Epidermis world 38 Acrylic on canvas 116.8 x 91 x 2.5 cm. 2020 F

 

Alem Korkut
„!“, 2019., elektroničke i mehaničke komponente, bič, postament, dimenzije promjenjive
„!“, 2019,  electronic and mechanical components, whip, pedestal, dimensions variable

foto

 

Goran Kujundžić
Kvadriranje osobnosti, 2020., fotografija
Gridding Personality, 2020, photograph
159 x 159 cm

SL 15 WB

 

PRIZNANJE
Luana Lojić

Bits of real: for development purposes only 2020., dvokanalna adiovizualna instalacija
Bits of real: for development purposes only 2020, two-channel audiovisual installation

nova 2

 

Mark and Sol
Animator, 2020., print u boji
Animator, 2020, colour print
163 x 132 cm

22

 

Kristina Marić
Oči u oči, 2020., performans u javnom prostoru, video i fotodokumentacija, trokanalna video instalacija
Eye to Eye, 2020, performance in public space, video and photo documentation, three-channel video installation

Eye to Eye bezirksgericht 1

 

Tetsuya Maruyama
Pokretna slika, 2020., staklena posuda, kućni Super 8 film, sok od limete, vodikov peroksid, dimenzije promjenjive
Moving Image, 2020, glass container, home movie super 8 film, lime juice, hydrogen peroxide, dimensions variable

MOVING IMAGE HIGH2

 

Mario Matoković
U kut(u), 2018./2019., prostorna instalacija, serija analognih fotografija 35 mm film u boji, poliptih
Cornered, 2018/2019, spatial installation, series of analog photographs 35 mm color film, polyptych
3 x 50 x 70 cm, 6 x 20 x 28 cm,
2 x 25 x 35 cm, 1 x 50 x 35 cm

1 U kutu

 

EX AEQUO
Toni Meštrović

Krug, 2019., video/zvučna instalacija
Circle, 2019, video/sound installation
7' 38"

 

Ana Mušćet
Passion Fruit, 2020.
Passion Fruit, 2020
video
4' 10"

 

                                                  still 02     stil 03    stil 08

 

 

Ivana Ognjanovac / Mare Šuljak
Stara grbava crta je rekla: ”Ne ideš ti nikuda!“, 2019., kombinirana tehnika (digitalni print i vez vunom i koncem na platnu)
Old Uneven Line Said: “You aren’t going anywhere!”, 201, kmixed media (digital print and embroidery with wool and thread on canvas)
100 x 70 cm

TheOldRedLineSaidYouAreNotGoingAnywhere Suljak Ognjanovac

 

Jaakko Pallsvuo / Anni Puolakka / Tarwuk / Viktor Timofeev
Sreća (preobražena), 2020., site-specific instalacija na zidu sastavljena od zajedničkih i individualnih radova svakog umjetnika, dimenzije promjenjive
Happiness (morphed), 2020, site-specific wall-based installation composed of collaborative and individual works by each of the artists, dimensions variable

Cordova008jcLett

 

EX AEQUO
Predrag Pavić

Paraplan, 2018., trikloretilen xerox transfer, papir, paučina, prašina, drvo, staklo
Paraplane, 2018, trichlorethylene xerox transfer, paper, cobweb, dust, wood, glass
135 x 175 cm

predrag pavic 2

 

PRIZNANJE
Ana Petrović

Rezanje,2020.
Cutting, 2020
HD video, loop

 

EX AEQUO
Viktor Popović

Bez naziva (Arhiv Zenčišće), 2020., inkjet ispisi na arhivskom papiru montirani na aluminijsku podlogu, filteri za korekciju boje
2 x 86 x 86 x 10 cm, arhivska fotografija: privatni arhiv, Beograd, Srbija (fotograf nepoznat)
inkjet ispis na papiru, dimenzije promjenjive
arhivska fotografija: razglednica Uprave dečjih letovališta i oporavilišta – Beograd, Turistička štampa Beograd, Srbija (fotograf nepoznat)
Untitled (Archive Zenčišće), 2020, inkjet prints on archival paper mounted on aluminium composite panels, colour correction filters
2 x 86 x 86 x 10 cm, archival photograph: private archive, Belgrade, Serbia (photographer unknown)
inkjet prints on paper, dimensions variable
archival photograph: postcard of the Administration of children’s summer resorts and rehabilitations centers – Belgrade, Turistička štampa Belgrade, Serbia (photographer unknown)

 

2020 osijek rad 01

 

Nenad Roban
nomessagenovirus_lockdown sessions pt1, 2020., fotografija u boji (triptih)
nomessagenovirus_lockdown sessions pt1, 2020, colour photograph (triptych)
24,8 x 100 cm

fotografija visoke rezolucije 2

 

Anja Serdar
Ikarova želja, 2018./2019., ambijentalna cjelina digitalnih otisaka i audiozapisa
Icarus’ wish, 2018/2019, ambient whole of digital prints and audio
recordings
70 x 100 cm

icaruswish 22

 

Iva Simčić
Horizont(al), 2018. i 2020., kombinirana tehnika na platnu
Horizon(tal), 2018 and 2020, mixed media on canvas
2 x 120 x 100 cm

Iva Simcic Horizont al 2 nova

Tea Teodorović
X anni, 2020., objekt
X anni, 2020, object
66 x 81 x 50 cm

Teodorovic Tea X anni

 

Ivana Tkalčić
Twilight zone, snapchat, camera,t ext to speech, 2018., audiovizualni rad/videozapis
Twilight zone, snapchat, camera,text to speech, 2018, audio visual work/video
03' 11"

Andrej Tomić
Zgrada – Bjelina, Balkoni, Rub, 2020., ulje na platnu
Building – Whiteness, Balconies, Edge, 2020, oil on canvas
3 x 130 x 90 cm

Andrej triptih 2

Slobodan Tomić
Aleph, 2019., 2D animacija
Aleph, 2019, 2D animation
07’ 42"

 

Neven Tudić
Gudački kvartet?, 2020., stiropor i plastika, prostorna instalacija
String Quartet?, 2020, styrofoam and plastic, spatial instalation

 DSC7765

 

Lea Vidaković
Home, 2020., video, objekti, kombinirana tehnika, 3 minijaturne diorame
Home, 2020, video, objects, mixed media, 3 miniature dioramas
10'