Johann Michael Millitz (Beč, 1725. – Beč, 1779.)
Marija Eleonora Erdödy rođ. Aichpichl
1771., ulje na platnu, 96,5 x 74,5 cm
Marija Eleonora sjedi na zelenoj sofi, u prvom je planu njezin ljupki lik s malim psićem u krilu, iza je baršunasta draperija. Odjevena je u pannier golubinje sivu dekoltiranu haljinu od moarea, uskog struka, široke suknje. Ogrnuta je istobojnim manteauom opšivenim krznom, s kapuljačom i dvjema velikim mašnama na prsima. Frizura je visoko podignuta, pudrana, prekrivena transparentnom svilenom mrežicom koja se veže ispod brade u mašnu što naglašava lice finih, aristokratskih crta: rumene male usne i svijetli inkarnat, neprirodno narumenjen, koji djeluje kao šminka, te krupne, bademaste, tamne oči. Portretirana drži u krilu malog bijelog psa, koji je najčešće bio slikan na portretu žene, vjenčanog para ili djece. Kod žene ili bračnog para simbolizirao je vjernost, a na dječjim portretima mladost. Vrlo slični ovom portretu Millitzovi su portreti u Nemzeti galeriji u Budimpešti i u Hrvatskom povijesnom muzeju u Zagrebu, no Eleonorin portret djeluje prisnije i toplije, te pokazuje visoku kvalitetu kasnobaroknog bečkog portretista koji se držao zadanog kanona bogate dekoracije i ukočene reprezentativnosti, ali koji je svojim radovima usavršio, pa čak i nadmašio slikarsku tehniku svog učitelja van Meytensa.